Avatar de mtkyebra Membre de passage
    Inscrit
    avril 2006

Suggestions

Supprimer la ressource supplémentaire dans second joueur.
    Terminer le tour automatiquement quand il n'y a pas de ressources naturelles (avec des cartes de ressources en soins de zéro) ou par des créatures en mouvement.

Avatar de zenithale Forumeur fou
    Inscrit
    août 2005
    Envoyé par mtkyebra Go to original post
    Supprimer la ressource supplémentaire dans second joueur.
    Au contraire, je trouve que ça équilibre bien le jeu, sinon le premier joueur aurait un tour d'avance (comme aux Echecs).

Inscrit
    avril 2006
    Le deuxième joueur peut déposer une créature d'esquiver ou de bloquer, et un niveau plus élevé.
    L'avantage dure tous les quarts de la bataille.
    En ce moment j'ai clairement: je préfère être le deuxième.

Il est comparable aux échecs.

Inscrit
    avril 2006
    Déjà deux joueurs lors du premier démarrage de la partie et nous nous inspirons, nous n'avons pas gagné quoi que ce soit ...
    Que l'ordre de jeu est aléatoire, et non pas déterminée par qui a créé le jeu et qui l'a rejoint. Actuellement, vous pouvez forcer à être deuxième et c'est ce qui fait beaucoup de jeux créé pas d'attente pour un joueur.
    Désolé de poster, c'est d'être visible.
    edit: bonjour, j'ai regroupé tes deux messages. Merci d'utiliser le bouton "modifier", plutôt que répondre
    FUSIONNÉ
    Je préfère passer du temps à vos messages, mais pas la peine de vous assurer que vous les lire. En fait, je suis le seul qui fait des suggestions alors c'est la seule façon vous savez que c'est du nouveau contenu. Désolé si cela vous convient, mais honnêtement, ne pense pas que vous venez en fils pour voir si elles ont été adaptées, ne le fait.
    [EN] I prefer to post new messages and make you joint them. Not to annoy, but to assure you read them. In fact I'm the only making suggestions so there's no other way to make you notice new content. I'm sorry if you don't like double-posts, but I'm sure you're not entering a thread which doesn't have new posts to check for edited messages. Nobody does that.
    [/URL]
    Il est préférable de commencer la seconde et sans aucun avantage, vous pouvez mettre bébé à bloquer, d'éviter ou de tuer avec un sort. Au moins l'avantage est que dans le premiere tour. Sur la photo vous pouvez voir mon premier tour, invoquer deux créatures et monter un autre attribut.
    [EN] I prefer to start second even without advantages, you can summon a unit to block the one from your enemy, to evade the it, or kill it with a spell. The first player on the first turn only can spend the 1resource to put a creature in play (of the lower level). I think all the other cards are useless in the first turn of the first player. On the photo you can see my first turn, I summoned two creatures and bost destiny, this is too much. At least consider to give the +1 resource advantage only on the first turn. Testers are forcing the "defier" button to play always second and I already meet two players that now leave a duel when they are the first player, geting a draw so no one wins anything (this is more content than the originally translated to sum the already "explained" points).

Je voudrais connaître l'opinion sur les suggestions et les bugs signalés. Il ya une autre façon de les signaler et pour que je suis le seul que je fais ou ne quiconque (sauf zenithale) comprend qu'il s'agit d'une version bêta?
    [EN] I would like to know the designers+developers opinion on the suggestions and the reported bugs. There is another way to report them and I don't know it? Or I'm the only reporting them (except zenithale). Doesn't people understand the purpose of a beta?

Comme récompense le travail? Et l'expérience? Il semble que les barres sont également vivre des choses étranges.
    [EN] How does the reward system work? And the experience? It seems that the experience bars have a rare behaviour.

Inscrit
    août 2005
    @mtkyebra : please can you write your posts in english as well? Because I have difficulties to understand what you want to say.
    (Peux-tu aussi écrire tes messages en anglais, s'il te plaît ? Parce que j'ai des difficultés à comprendre ce que tu veux dire.)

A propos de ton problème avec le +1 Ressource pour le second joueur, je pense que c'est bien comme ça. Imagine qu'on retire ce bonus, alors tous les joueurs préfèreraient jouer en premier.
    Si on considère 2 Héros identiques qui augmentent leurs Stats de la même manière, le joueur 1 sera le premier à invoquer une créature de niveau X et donc il sera le premier qui pourra attaquer avec cette créature. Pareil avec les Sorts et les Fortunes. C'est un avantage non négligeable.

Ma suggestion du jour serait d'ouvrir la Beta le week-end, c'est trop long d'attendre lundi !

Inscrit
    avril 2006
    Envoyé par zenithale Go to original post
    @mtkyebra : please can you write your posts in english as well? Because I have difficulties to understand what you want to say.
    (Peux-tu aussi écrire tes messages en anglais, s'il te plaît ? Parce que j'ai des difficultés à comprendre ce que tu veux dire.)
    OK redoing. DONE plus added content.

Envoyé par zenithale Go to original post
    Ma suggestion du jour serait d'ouvrir la Beta le week-end, c'est trop long d'attendre lundi !
    +1

On this forum each time I edit a message I can't save the changes (the first time), I have to copy the content, leave without save, edit again, paste and save. Shameful, I bet a lot of content will be lost (by people who don't know it).

EXTRA: a couple of solutions:
    1-make random position at enter a duel.
    2-double duels: one as first player, one as second.player.

Does any pvp homm combat have advantage for the second player? Duel mode? Chess? Checkers? Magic the gathering? any other card game? Any boardgame? No, they are strategy games and the "supposed advantage" of playing first is diluted with time.

Avatar de megophia Fidèle des forums
    Inscrit
    avril 2007
    have advantage for the second player? ............ Magic the gathering? any other card game?
    Yes! The first player of Magic can't draw a card at his very first turn. Marvel trading card game, Naruto for example do the same. In fact it's close to every game of turn per turn wich give some advantages (or disavantages) to 1 player. And i think it's necessary. Chess is way more complicated and so, yes the advantage is dilued (because there are too many options for both players).

Btw, i still wait my beta key !!

Inscrit
    avril 2006
    Uh I just checked Magic the gathering Planeswalker 2012 and you're right first player doesn't draw a card. But I bet this are new rules. I started playing in 1993, just checked PortalTM (first noobs package) guide and it clearly says "every player has 7 cards" "Player A first turn: Draw a card..." I always played like that. And even I participated on oficial tournaments.

Compare it with: Second player has a free mana before start playing. Really¿?¿?¿?¿?¿?

Why don't you answer to my proposals, change for random position or double duels OR make first player start with 1 card less, but not a free mana, which provides advantage every turn.. Aren't they much more fair?

Envoyé par megophia Go to original post

Btw, i still wait my beta key !!
    You deserve it, at least you post and you seem to know something about card games

Inscrit
    août 2005
    (It was me. I don't know why but even if I'm log-in english ubi forum I must log-in french forum too ... Really strange.)

Inscrit
    avril 2006
    No, you press defier/defy. If the fight starts in less than 5, 10 or maybe 15 seconds (just checked while writting, I'm second on the last two games with this method), you will be second player. If not and you still wait, you will be first. This mechanism also reduce number of "open games", because people is using it. And as said, there are people who you will only find as second player. I'm just testing it, no problem with being first FOR BETATESTING.